Add a Twitter-hez.. Add a Facebook-hoz.. Add az iWiW-hez.. Add a Startlaphoz.. Add a Google könyvjelzőkhöz
Oszd meg!

*******

2005
szitár, Imdad Khani Gharana
shankar-gitár, Imdad Khani Gharana

2006
Bansuri, Maihar Gharana

2007
Dhrupad, Dagarvani

Dhrupad, Dagarvani

Sarod, Senia Bangash Gharana

2008
ének, hindusztáni
Kathak tánc
szitár, Imdad Khani Gharana

2009
Gottuvadhyam, Karnatikus

szitár, Imdad Khani Gharana

shankar-gitár, Imdad Khani Gharana

Sarangi

2010
Santur
Dhrupad ének

2011
Tabla
Ghatam, Kanjira, Karnatikus

Sarod, Senia Bangash Gharana

Ének, Karnatikus
Bansuri

2012
Qawwali, Pakistan
Qawwali, Pakistan
Sarod, Shahjahanpur Gharana
szitár, Imdad Khani Gharana
hegedű, Karnatikus

2013
Dhrupad ének

2016
Khyal Vocal
Maihar Gharana Sarod

2015
Carnatic Bansuri
Imdadkhani Sitar

2016
Khyal Vocal
Maihar Gharana Sarod

Gift VII.

2012. január 21. szombat
Trafó, Budapest 20.00

Sabri Brothers
(Pakisztán)

A Qawwali az iszlám miszticizmus, az ún. szúfi előadóművészeti rendszere. A Qawwali elsőrendű funkciója, hogy a hallgatóságot a misztikus transz állapotába emelje. "Szent üzenet, amely Isten keresésével megindítja a szívet.” Olyan nagyszerű előadók vitték a hírét a világban, mint Nusrat Fateh Ali Khan, vagy a Sabri Brothers.

Amjad Farid Sabriének, harmónium
Talha Fareed Sabri - kórus
Raza Hussain - harmónium és kórus
Jameel Jamil – dholak
Islam Hussain Sabri - Tabla
Salamat Ali - másodénekes
Ahmed Mutaz - kórus
Zahid Uddin - kórus

© Zafir Dániel képei:



19.15-től a "Pakisztán zenéje"
című dokumentumfilmet vetítettük magyar felirattal.


Amjad Farid Sabri a Sabri iskola követője, a legendás Haji Ghulam Farid Sabri fia, a Qawwali tiszta őrizője Pakisztánban. Zenei hagyományát évszázadok óta nagyszerű énekesek őrizték.

Gazdag bariton hangja könnyen megnyeri a közönséget a világ bármely táján. Öt éves kora óta járta a világot édesapjával a híres Sabri Brothers oldalán. Édesapja, Ghulam Farid és nagybátyjai Maqbool, Kamal és Mehmood Sabri tanították.

Bár a szufi zenében a szöveg kiemelt fontosságú, az előadásokból áradó szenvedély és erő azokat is megindítja, akik nem értik a megénekelt szavakat, hiszen ez a zene közvetlenül a szívhez szól, az ének transzcendens nyelvén igyekszik megszabadítani a lelket a kötöttségeitől, hogy igaz örömben találjon rá az Istennel való egyesülés eksztázisára.